Mika Salo Ferrarin testikuskiksi!

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Mika Salo Ferrarin testikuskiksi!

Viesti  James lähetetty Ma 5 Maalis 2012 - 4:54

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/03/1506116/mika-salo-palaa-ferrarin-rattiin-miksi-ne-minulle-soittivat

Mtv3.fi kirjoitti:Mika Salo palaa Ferrarin rattiin: "Miksi ne minulle soittivat?"

Viimeksi vuonna 2002 formula ykkösissä ajanut Mika Salo on palkattu maineikkaan Ferrarin testikuljettajaksi.

Salo tuurasi vuonna 1999 Michael Schumacheria kuudessa kisassa ja nousi kahdesti palkintopallille.

Italialaistallin yhteydenotto tuli Salolle täytenä yllätyksenä. 45-vuotias kuljettaja aloittaa työt kaksipäiväisellä testillä Japanin Suzukassa samana viikonloppuna, kun F1-kausi käynnistyy kahden viikon päästä Australiassa.

Salo jatkaa samalla MTV3:n F1-asiantuntijana ja kertoo tunnelmistaan F1 Salon silmin -blogissa.

– Ihmettelin itsekin, että miksi ne minulle soittavat, koska en ole kuitenkaan kymmeneen vuoteen ajanut tosissaan formula ykkösellä. Olen ajanut vain kaikilla vanhoilla romuilla näytösajoja. Yritin kysyä, että mikä tässä on homman nimi, mutta he eivät antaneet mitään sen kummempaa infoa minulle, Salo hämmästelee.

– Heillä on siellä Giancarlo Fisichella, Marc Gene ja Andrea Bertolini. Ei se ole vielä minulle oikein selvinnyt, että miksi he minulle soittivat. Ilmeisesti olen jotain tehnyt oikein, kun ne vielä kymmenen vuoden jälkeen soittelevat perään, Salo jatkaa.

Salon Ferrari-sopimuksesta kertoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.

Lisää Suomalaisväriä Formuloihin vaikkakin vain testipuolelle. Täytyy sanoa, että aika yllättävä veto. Vielä kun joku houkuttelee Mika Häkkisen takaisin niin meillähän on koko remmi koossa Very Happy

James

Viestien lukumäärä : 68

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Mika Salo Ferrarin testikuskiksi!

Viesti  Salw lähetetty Ma 5 Maalis 2012 - 10:11

Todellisuudessa Salo ajaa lähinnä näytösajoa moottoritapahtumassa. Suomalaismedioilla meni tää juttu vähän yli. Neutral

Salw

Viestien lukumäärä : 88

Viesti  SuperÄijä lähetetty Ma 5 Maalis 2012 - 13:02

Mitään oikeita testejä Salo ei pääse ajamaan. Luvassa on rauhallista köröttelyä pari vuotta vanhalla autolla Suzukan näytösajoissa + kenties muitakin näytösajoja. Suomalainen mediahan tämän mokasi, ensin IS uutisoi yliampuvasti ja sitten Maikkari täyttää sivustonsa tyhjään pohjautuvalla hypetyksellä. Kaiken kruunuksi IL väittää nettisivuillaan Maikkarin uutisoineen ensimmäisenä "testien" todellisesta luonteesta. Kenties näin, jossain sivulauseessa. Oikeasti TS korjasi asian ja kertoi Suzukan näytösajoista.

SuperÄijä

Viestien lukumäärä : 21

Viesti  James lähetetty Ti 6 Maalis 2012 - 10:04

Joo tää olikin median perinteistä liioittelua. Ei Ferrarikaan niin hukassa ole, että Mika Salo olisi viimeinen oljenkorsi auton kehityksessä kun testaaminenkin on kiellettyä. Laughing

Menin suoraan ansaan, myönnetään.

James

Viesti  Minna lähetetty Ke 7 Maalis 2012 - 2:16

Joo, tämä oli aika yliampuvaa uutisointia. Ansaan menin minäkin ensikuulemalla. Saatiinpahan pientä hypeä taas hetkeksi aikaiseksi.

Minna

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa